Thursday 2 February 2012

Global Outreach Program "GOP"

turkey


TENGAH BAIK NI 

Pada awalnya rancangan untuk buat program ini paling cepat pon tahun 2. Semua mahasiswa kelihatan tenang mendengar perancangan ini dan menerimanya dengan baik. Pelan-pelan rancangan untuk mengumpul dana mula dibuahkan dari fikiran mahasiswa mahasiswi 1SKAW UTMIC. Idea-idea termasuklah untuk melakukan aktiviti seperti mencuci kereta, mengadakan pertunjukan wayang layar, recycle benda-benda terbuang, membuka gerai, membuka SPA, menganjurkan temasya, membuat pertandingan sukan yang mendapat tempat kini seperti futsal, badminton, ping-pong, tenis dan bola keranjang. Semua idea bernas yang dihimpunkan ini disusuli dengan kertas-kertas kerja yang setiap AJK nya  bertungkus-lumus menyiapkannya walaupun aktiviti seharian agak compact dengan jadual kelas TAHNIAH KAWAN-KAWAN..

NI PART II

UISHHH!!!
PEDIH!!!!
SAKET HATI HATI AKU!!!

sume kertas kerje tu cam sampah je dorang terima, kate nak suruh pergi GOP, aktiviti wajib la dana cari sendiri la..usahe sendiri la nak dapat duit nak g oversea..TAPI dari pihak UTM sendiri x support usahe-usahe nieh, direjectnye awal-awal..so how suppose we collect our money to go GOP????

Nieh baru dapat tahu yang Si Dekan nak budak-budak pegi sem 2 bukan tahun 2,pastu nak rushing2 nak soh kompemkan awal2 sape nak pegi n sape yang betol2 komited je bole join..meme sakai laot betol..klu betol la nieh program wajib pegi kenape x wat dengan teratur nak rushing2..budak-budak bukan 24/7 nak cari duet yang masenye tinggal 3 4 bulan lagi untuk pergi..atleast bagi la can budak-budak usaha lu cri duet then bru kompem pegi ke x..then kalau da bg name awal2 tp t x jadi pegi t kite ade masalah dengan kementerian. Bole bayangkan x??Geram seyhhhhh..adakah ini permainan politik???

KESIMPULAN

Sape xnak pergi oversea an, jadi setuju je la,kite usaha sedaya bole untuk kumpul duet atleast RM2000 sorang. Kita akan try berniaga, buka syarikat kecil-kecilan, buat kerja-kerja yang ringan seperti service printing, sewekan moto kerete sendiri, mencuci kerete, mengadakan makan malam di hotel2 untuk para pelajar dan sebagainya sehingga cukup dana tanpe mengetepikan pelajaran..tapi klu x cukup gak kene face ngan menteri, jd face je la..die org gak,relax je.....InsyaAllah sume akan berjalan lancar amin...

No comments:

Post a Comment